AZ OLDAL TÖLTŐDIK...

Kutyusok, személyiségfejlődés és esemény marketing, avagy kampányok egy jó ügyért

írta Sallai Benjamin február 10, 2019

Ebben a cikkben egy történetet szeretnék elmesélni. Annak a sztoriját, hogy zajlott az első reklám kampányom, mire figyeltem, és mit tanultam belőle. Nem is akármilyen céggel, hanem az Élménykutyázással, akik terápiás kutyákkal támogatott csapatépítő programot szerveznek.

A mai napig szívmelengető emlék, hogy nem csak sikerrel zárult a kampány, de egy ilyen céggel kezdhettem a karrierem. Talán, ha máshogy alakul, ez a cikk most nem jöhetett volna létre.

Kezdjük egy kis sztori délutánnal, de ha a kampány kivitelezése és technikai részére vagy kíváncsi, akkor se fordulj most vissza. Ígérem kitérek rá a cikk második felében részletesen.

Az út eleje

2018 novemberében kezdtünk el az üzlettársammal, Kristóffal aktívan együtt dolgozni. Korábban már voltak szárnypróbálgatásaink, de engem időközben külföldre sodort az élet. Ősszel hazaköltöztem, ismét találkoztunk, és elkezdtünk közös lehetőségekről beszélgetni.

Első körben mint „külsős” kivitelező segítettem be, és az első projekt aminek kivitelezése várt rám, az Élménykutyázás eseményei voltak.

Élménykutyázás

A legelején kezdtem és felmentem a weboldalra, hogy megértsem pontosan mit takar ez a fogalom.

„Az állat-asszisztált terápia olyan célorientált foglalkozás, melynél a speciálisan felkészített terápiás kutya jelenléte, aktivitása a fejlesztési folyamat szerves része, és a résztvevők, azaz Te magad fizikai, érzelmi, szociális és gondolkodási funkcióidnak fejlesztését tűzzük ki célul.”

Több se kellett, hogy megfogjon a sztori. A kutyusokat szeretem (ki nem), az ötlet tetszett, és olyasmin dolgozhatok, ami hasznos és másnak is örömet okoz.

Az esemény sorozat aminek a megtöltése a feladatom volt, „Jó gazdi leszek” névre hallgat, ami minden szombaton került megrendezésre.

https://www.elmenykutyazas.hu/

A kihívás

Nem csak azért izgalmas a feladat, mert ez az első éles Facebook kampányom amit ügyfélnek végzek, de azért is, mert egy teljesen egyedi dologgal foglalkozunk.

Ha egy étteremnek, vagy webáruháznak készítesz reklámot, nagy ügy… rákeresel, és megszámlálhatatlan példát látsz sikeres kampányokra. Veheted alapul a kreatívjukat, a szövegezést, szinte mindent, és jók az esélyeid, hogy a reklámod eredményeket fog elérni.

Itt viszont más a helyzet…

Nem egy meglévő igényt szolgálunk ki, hanem piacot teremtünk egy új dologra.

Ráadásul nagyon limitált büdzsé állt a rendelkezésemre, ami kevés mozgásteret ad kísérletezésre. Vagy eltalálom elsőre a célközönséget, megfelelő kommunikációval, jó kreatívval, szöveggel, és még a csillagok is úgy állnak ahogy kell… vagy az egész bukik.

Kezdett csavarodni a sztori, és minden tekervénynél egyre jobban tetszett. Végre valami kihívás! Hogy lássak hozzá?

Első lépések a kampány felé

Az első dolgom a korábbi marketing törekvések áttekintése volt. Milyen kampányok futottak, volt-e, ami sikerrel zárult, mik az eredmények, tapasztalatok.

Bölcs ember más kárán tanul, bölcs marketinges meg korábbi kampány tapasztalatokból, hogy nagy szavakkal is dobálózzak.

Itt fontos megemlíteni, és ezt akár vállalkozó, akár szabadúszó marketinges vagy tapasztalni fogod:

A legtöbb kisvállalkozás és egyéni vállalkozó nem tudja pontosan, hogy ki a célközönsége.

Ez nagyon fontos momentum, ugyanis alapjaiban határozza meg a kampányaid sikerét. Kósza kijelentésekbe semmiképp sem bocsátkoznék, de az én tapasztalataim szerint a reklámjaink sikerének legalább 80%-t ennek köszönhetjük.

Kezdjünk tervezni!

Célközönség tervezéssel kezdtem. Mindig ez az első lépés nálam, és ezek után kezdem kibontani a kampányt.

Van, aki kampány készítés közben rakja össze a célközönséget (Facebookról beszélünk még mindig). Én szeretem inkább az Objektumtár→Mentett célközönség útvonalat választani.

Célközönség

Első körben végig gondoltam kiket érdekelhet ez az egész, ezeket vetettem papírra:

„Olyan gazdik vagy jövendőbeli gazdik, akik szeretnék a kutyájukat jobban megérteni, illetve tanítani.”

A kutya rajongók bizonyos kutyafajtákat szeretnek, így nem átfogóan a “kutyásokra” hirdetek, hanem akik fajtákat kedvelnek, illetve akiket érdekel a kutyák tanítása, vagy a kutyás terápia.

A célközönség a 3. kerület 8 km-es sugarában lakik, tömegközlekedéssel vagy autóval kényelmesen megközelíthető távolságban.”

Hely

A lokációt eszerint állítottam be. Pontos koordináta, 8 kilométeres körzet.

Kor

Bárkit érdekelhet egy ilyen foglalkozás, bízzuk a Facebook algoritmusára, hogy megtalálja a számunkra megfelelő embereket!

Ezt tanácsolom egyébként mindenkinek. Nem minden esetben, de a legtöbbször a Facebook automata beállításai nagyon jól működnek. Kár találgatni, tesztelj, mérj, majd alakíts a kampányodon eszerint.

Érdeklődés

A tervezés alatti paramétereket használtam, kutya fajták neveit, és kutya tanítás/tréningre releváns érdeklődési köröket.

Kreatív

Sokan azt gondolják, hogy mindenhova „profi” megjelenés kell, és minőségi grafikák, de néha az emberközeliség működik a legjobban. Különösen ebben az esetben.

Kutyusok fotóit, és korábbi eseményeken készült képeket használtam, ami segít az érdeklődőknek elképzelni, hogy néz ki egy ilyen foglalkozás.

Szöveg

Rövid, lényegre törő 2-3 soros szöveg mellett döntöttem, ami megfogalmazza pár szóban a lényeget. Semmi cifrázás.

Cél

A célunk, hogy erre a foglalkozásra csalogassuk az embereket, így létrehoztunk egy eseményt Facebookon és ide tereltük a forgalmat.

https://www.elmenykutyazas.hu/

Valami elkezdődött, ideje konvertálni

Elindultak a reklámok, és ahogy a Facebook jóváhagyta őket, el is kezdtek gyűlni az érdeklődők szép számmal.

Ez mind kellemes látvány, de ebből még nem lesz bevétel.

A weboldal ugyan nem rendelkezett az eseményre kialakított érkezési felülettel, de volt egy kapcsolat menüpont ahol lehetett jelentkezni. Megteszi.

Ekkor készítettem hasonmás és remarketing közönségeket.

Szusszanjunk egyet, mert a marketingesek szeretnek szakszavakat használni amitől rendkívül okosnak tűnnek, viszont fontos megértenünk miről is van szó, mielőtt tovább megyünk:

Remarketing: Olyan érdeklődők megcélzása, akik korábban már kiváltottak valamilyen interakciót velünk kapcsolatban, a Facebook oldalunkon vagy a weboldalunkon keresztül, és ezt a követőkódunk rögzítette.

Hasonmás: Azok az emberek, akik bizonyos tényezőkben hasonlítanak a korábbi felhasználókra, akik aktivitást váltottak ki nálunk.

A remarketing közönségben kik lehetnek nekem relevánsak?

  • Akik jártak a weboldalon, tehát mutattak már valamiféle érdeklődést
  • Akik a Facebook oldalunkon váltottak ki aktivitást
  • Korábbi eseményre visszajelzők

Elkészítettem ezeket a remarketing közönségeket, illetve egy hasonmást is azokra, akik még érdekesek lehetnek.

Ekkor kezdtek el befutni a jelentkezések.

Emlékszem alig pár ezret költöttünk, amikor már sok tízezer forintnyi jegyvásárlás történt. Sokat hezitáltam, hogy ezt leírjam, nem szeretek számokkal dobálózni, mert a kontextus nagyon fontos, és ezek nem egy általánosan előforduló dolog.

Viszont ez volt az első kampányom! Alig hittem el!

Bónuszbrigád, és rögzített poszt kiemelés stratégia

Élménykutyázás Facebook rögzített poszt

Ekkor már folyamatban volt a Bónuszbrigáddal való csoportos ajánlat egyeztetése, úgy gondoltuk egy kedvezményes ajánlat itt hosszabb távon jó lehetőség lehet.

Időközben eltelt pár hét, az események sikeresek voltak, a visszajelzésektől pedig mindenki repesett. A kis büdzsénket sikerült olyan jól kihasználnunk, hogy nagyon pozitív eredményekhez segíthessük hozzá az ügyfelet.

Kitaláltuk, hogy készítünk a Facebook oldalra egy rögzített posztot, amiben megköszöntük az ez eddigi részvételeket, és visszajelzéseket. Ezen felül egy linket is elhelyeztünk a Bónuszbrigádos kedvezménnyel.

Ennek a legfőbb funkciója, hogy az oldalra érkezve egy olyan bejegyzést látsz, ahol magas az aktivitás. Így a márka megbízhatóbbnak és aktívabbnak tűnik.

A bejegyzést ki is emeltünk egy kisebb összeggel (Nem kiemelés funkcióval! Ne használd lehetőség szerint.) és hagytuk az év végéig futni.

Beérkeztek nagyobb csoportok, komolyabb megkeresések, elkezdett nőni szinte magától a dolog, és mi is kezdtük azt érezni, hogy elengedhetjük az ügyfél kezét. Nincs már ránk tovább szükség.

Ez azért is fontos gondolat, mert a szolgáltató szektorban sokakat csak a dolog anyagi része érdekel (ha kell, ha nem, megtartani az ügyfelet). Persze élni kell valamiből, de mi úgy gondoltuk és gondjuk azóta is, hogy az ügyfél érdeke az első. Így kiszálltunk.

Mit sikerült leszűrnöm

Nagyon izgalmas volt ez a kampány, és nagyon jól sikerült. Különösen első kampányomhoz képest, elképesztő pozitív élmény ért.

A legfontosabb tapasztalatom, viszont nem a technikai része mindennek.

Hanem egy mottó, amit ekkor fogalmaztam meg, mert az Élménykutyázással mindhárom tényező megvolt a sikerhez:

„Jó termék, jó ajánlat, jó marketing.”

Bármelyik láb hiányzik, a dolog már nem tud úgy működni, ahogy annak kéne.

Adott volt a jó termék, egy érdekes és hasznos foglalkozás, ami az embereket boldoggá teszi.

Egy jó ajánlat, megfizethető áron egy hétvégi program, ahol fejlődni is tudsz.

Végül egy jó reklámkampány, ami a megfelelő emberekhez jutott el.

A soraimat azzal zárnám, tanulságképp, hogy lehetsz a világ legjobb marketingese, lehetsz profi abban, amit csinálsz, de a siker túlnyomó része így is az ügyfélen múlik.

Ha nem jó a termék, nem jó az ajánlat, a mi munkák csak meleg levegő. Kellemes, de nem sokat ér.

Ha viszont sikerül ilyen partnereket találnod, tedd be a szíved, lelked, és azt a 30%-ot amit a Te részed… a siker nem fog elmaradni.

Hasznosnak találtad ezt a cikket? Oszt meg a kollégáiddal!

Mondd el a véleményed, szólj hozzá!

Az email címed nem jelenik meg a kommentednél, csak spam szűrési okból kérjük. A kötelező mezők csillaggal vannak megjelölve *

tizennyolc + 12 =

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.

Összes tiltása
Összes engedélyezése