AZ OLDAL TÖLTŐDIK...

Webáruház kurzusok: 2 dolog amit nem mondanak el, pedig ez tenne sikeressé

írta Sallai Benjamin február 24, 2019

Bízom benne, hogy nem hangzik túl clickbaites/kókleresen a cím, viszont annál inkább igaz.

Ma is pörög a webshop láz, viszonylag alacsony tőkével el tudsz indulni egymagad is. Kell egy árukészlet amit otthon is tarthatsz, egy webáruház amit egy kurzus alatt megtanítanak összerakni, aztán hadd szóljon.

Nem hangzik bonyolultan, mégis a legtöbb webáruház kudarcra van ítélve. Nem azért mert a koncepció rossz, hanem mert van még kettő fontos lépés amit figyelembe kell venned még mielőtt, és miután belevágtál a webshop elkészítésébe.

Leszögezem az elején, a cikk nem arról fog szólni, hogy ne ülj be ilyen webshopkészítő kurzusra, vagy hogy a kurzuskészítőkkel problémám van.

Nem is húzom a szót… vágjunk bele!

Webshop indítás előtt

Kétféleképpen, lehet egy terméket vagy szolgáltatást értékesíteni. Egy létező piaci igényt szolgálsz ki, vagy piacot teremtesz a termékedre.

Előbbi egyszerűbb, hiszen a termékedre már léteznek potenciális vevők. Megfelelő piackutatással és tervezzéssel tudod magad úgy pozícionálni, hogy tőled vásároljanak.

A második eset lényegesen hosszadalmasabb, költségesebb, és semmi sem garantálja a sikert.

Itt egy pillanatra meg is állnék, mert elértünk a vállalkozó szelleműek egyik alap hibájához…

“Van egy jó ötletem.”

A jó ötlet általában nem is olyan jó, viszont amit fontos megértenünk az ez:

A piacot nem érdekli, hogy mit gondolsz és hogy érzel.

Az, hogy szerinted valami jó ötlet, nem érdekel senkit.

Az, hogy szerinted valami az embereknek kell, nem érdekel senkit.

A kérdés az, VALÓBAN létezik-e rá piaci igény.

Itt bukik el nagyon sok webáruház készítő.

Elmennek egy kurzusra, ahol megtanulják, hogy kell felhúzni egy webshopot, épp csak a legfontosabb első lépésen siklanak át…

Van-e értelme egyáltalán ennek a webshopnak?

Könnyen lehet, hogy nincs. Ezért mielőtt súlyos összegeket és időt fektetsz az online boltod felépítésébe, nem ártana egy piackutatást végezned.

Ezt elvégezheted egyedül is (Google a barátod), vagy megbízhatsz egy marketinges céget aki erre specializálódott (nem mi vagyunk azok).

Sokkal jobban jársz, ha egy adott összegért valaki bebizonyítja, hogy az ötleted nem működőképes, mintha bele ölsz több havi munkát és rengeteg pénzt, majd elbukik a dolog.

Kutass, elemezz, és csak ez után vágj bele a webshop készítésbe.

Webshop indítás után

Az ötleted működőképes, elstartolt a bolt, hurrá!

Igen ám, de itt jönnek a második pont nehézségei, amelyek mind gyakori problémák első webáruház tulajdonosoknál.

Idő

Egy webshop bizony sok időt és energiát igényel, így vagy Neked vagy valakinek ezt működtetnie kell.

Fel kell adni a megrendeléseket, kezelni kell a vásárlói panaszokat, fejleszteni kell az oldalt és a többi.

Erre vagy neked kell időt szánnod, vagy meg kell bíznod vele valakit/valakiket – ami pedig plusz kiadást jelent.

Büdzsé

A webshop felfutási ideje a soha (elképzelhető) és egy év közé tehető.

Figyelembe kell venned, hogy eddig a vállalkozás minuszos lehet, így más forrásból finanszíroznod kell a kiadásokat.

Marketing

Honnan fognak tudni róla az emberek, hogy egyáltalán létezel?

Két választásod van.

Megpróbálod a marketinged egymagad vinni, ami egy bizonyos szintig eredményes lehet, viszont így az idődet is feláldozod, vagy…

Megbízol egy marketingest, esetleg ügynökséget. Ez hatékonyabb, de költségesebb is.

A következő 3 területre érdemes figyelned:

Grafika

Mindenképp érdemes a minőségi megjelenésre költeni, így szükséged lehet egy megbízott grafikusra, aki nem csak a termék fotóidat tudja rendberakni, de minden online megjelenésedhez szükséges képet is profin megszerkeszt.

Tartalom

Kell valami ami becsalogatja az érdeklődőket (lehetőleg olcsón) és erre nincs jobb, mint a jó tartalom. Ezek lehetnek cikkek, kép, videó, minden amit akár közösségi média platformokon népszerűsítésre és figyelemfelkeltésre lehet alkalmazni.

Hirdetés

Mi nem véletlenül, de az online marketinget részesítjük előnyben. Az offline megoldásokhoz képest költséghatékonyabb, gyorsabb, és pontosan mérhető, nem beszélve arról, hogy pontosan be tudod lőni a célközönséged. Lehetőséged van a közösségi médiában hirdetni, ami kiváló hogy felkeltsd a márkádra a figyelmet, illetve emlékeztesd az embereket a márkád létezésére. Illetve, hirdethetsz a Google keresőben olyan kulcsszavakra amik már vásárlási szándékot tükröznek (ezzel foglalkozunk mi).

Azonban ezekhez is hozzátartozik, hogy ez mind plusz költség amivel számolnod kell.

Tanulás

Külön szekció alá akartam helyezni ezt a kis gondolatot, ugyanis az előzőekhez mind kapcsolódik.

A sikeres vállalkozás fontos alappillére, a tanulás, és hogy folyamatosan képezd magad.

Ez azért is fontos -most nekünk mint szolgáltatóknak a nevében beszélve-, mert ha felveszed a kapcsolatot egy grafikussal, marketingessel, virtuális asszisztenssel vagy bárkivel aki a boltod sikeréhez hozzátesz – értened kell, hogy mit csinálnak.

Persze, nem kell tudnod a zsargont, de először is meg kell győződnöd róla, hogy nem kóklerekkel van dolgod.

Másodszor meg kell értened, ha megfizetsz egy szakembert, hogy elvégezze azt amihez nem értesz, akkor hagynod kell őt végezni a munkáját.

Ehhez kapcsolódik a tanulás.

Minél jobban képzed magad és látod át az online birodalmad minden dimenzióját, annál nagyobb esélyed van, hogy nem te leszel a sokadik webshop aki lehúzhatja a rollót.

Konklúzió

Foglaljuk össze tehát milyen szakaszokon kell végig menned, hogy a webshopodnak esélye legyen a sikerre.

Piackutatás

Alaposan utána kell járnod, hogy van-e a webshopodnak létjogosultságra.

Előkészületek

A webshopot Neked vagy egy fejlesztőnek el kell készítenie.

Üzemeltetés

Gondoskodni kell a napi működésről.

Reklám

El kell juttatni a webshopod hírét a megfelelő emberekhez.

Mielőtt belevágnál az áruházad elkészítésébe, ezeket mindenképp gondold végig.

Van-e időd és kapacitásod mindezzel foglalkozni, és megfinanszírozni a szükséges kiadásokat és működtetést vagy…

Képes vagy-e megfizetni azt, hogy más végezze el ezeket helyetted, ha neked nincs rá időd?

Ha mindkettőre nem a válasz, bármennyire is klassz dolog egy webshop, lehet hogy nem most van az ideje, hogy bele vágj.

Hasznosnak találtad ezt a cikket? Oszt meg a kollégáiddal!

Mondd el a véleményed, szólj hozzá!

Az email címed nem jelenik meg a kommentednél, csak spam szűrési okból kérjük. A kötelező mezők csillaggal vannak megjelölve *

egy × 3 =

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.

Összes tiltása
Összes engedélyezése